Skip to content
2021

Beat Alzheimer met kleurrijke sokken

Stichting Team Alzheimer en de VriendenLoterij hebben de handen ineengeslagen om de strijd tegen de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie, aan te gaan. Winnaars van een nieuwe winnaarscampagne van de VriendenLoterij zijn verrast met een paar Alzheimer Socks. Deze sokken zijn niet alleen modieus, maar met aan elke voet een ander design wil Team Alzheimer Dementie bespreekbaar maken. Bovendien gaat alle winst naar het Alzheimeronderzoek en daar draagt Sidekix natuurlijk ook haar steentje graag aan bij. Daarom heeft Sidekix alle folders gratis geprint en in de verpakking erbij gestopt voor Team Alzheimer.

Om de VriendenLoterij te ontzorgen, heeft Sidekix het fulfilmentstuk van deze winnaarscampagne uitgevoerd. Sidekix heeft ervoor gezorgd dat winnaars via de keuzeshop hun prijs konden kiezen en hier een bevestigingsmail van ontvingen. De sokken zijn door Sidekix op een bijzondere wijze verpakt. De sokken zijn gewikkeld in zijdepapier en voorzien van een VriendenLoterij sluitzegel. Samen met een door Sidekix geprinte dubbelzijdige informatieflyer is dit in een op maat gemaakte brievenbusdoosje gedaan. Met behulp van de Giftwraper 3000 machine werden de brievenbusdoosjes ingepakt en verzendklaar gemaakt met voorgedrukt cadeaupapier van de VriendenLoterij. Hierdoor zag elk brievenbuspakket eruit als een persoonlijk cadeautje.

Over Stichting Team Alzheimer
Stichting Team Alzheimer is een samenwerkingsverband tussen het  Alzheimercentrum Amsterdam en het bedrijfsleven. Het doel van Stichting Team Alzheimer is om zo veel mogelijk geld op te halen om onderzoek naar alle vormen van dementie te ondersteunen.

Beat Alzheimer: het effect van muziek
‘Beat Alzheimer’ is de campagne slogan van Alzheimer Socks 2021. En dat is niet zonder reden, want uit onderzoek is gebleken dat muziek een positief effect heeft op mensen met dementie. Muziek helpt patiënten om herinneringen naar boven te halen en het cognitieve reserve te vergroten. Hierdoor is het soms zelfs mogelijk meer contact te hebben met een alzheimerpatiënt. Op dit moment wordt er verder onderzoek gedaan naar de effecten van muziek op mensen met alzheimer.

 

Het positieve effect van muziek op mensen met dementie is ook de inspiratie geweest voor het design. Zo zijn de sokken van de winnaarscampagne van de VriendenLoterij verrijkt met patronen die te maken hebben met muziek, zoals een geluidsbar en muziekinstrumenten. Daarnaast bestaat een paar sokken altijd uit twee sokken met ieder een ander design. Dit staat symbool voor de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks te maken krijgen.

Cookie beleid

De website maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan. Sommige van deze cookies zijn essentieel om onze site te laten werken en andere met als doel voor het kunnen verwerken van analytische doeleinden voor eigen gebruik.

Voor meer informatie zie ook onze privacyverklaring.