Skip to content

Kennisbank

Je wilt als ondernemer graag groeien, maar deze groei kan ook uitdagingen met zich meebrengen, zeker zodra het aantal bestellingen toeneemt. Het intern afhandelen van orders wordt dan steeds tijdrovender en kostbaarder. Je hebt opslagruimte nodig, moet producten picken, verpakken, verzenden en retouren verwerken. E-fulfilment uitbesteden aan een betrouwbare partner zoals Sidekix is dan geen luxe meer, maar juist een slimme strategische keuze. Het bespaart je namelijk niet alleen tijd en geld, maar het geeft je ook de ruimte om te focussen op wat jij het liefst doet: ondernemen.

Minder tijd kwijt aan logistieke processen

Eén van de grootste voordelen van uitbesteden is dat je niet langer zelf verantwoordelijk bent voor het volledige logistieke proces. Sidekix neemt het volledige proces voor je uit handen, denk bijvoorbeeld aan het voorraadbeheer tot het versturen van pakketten. Dit betekent dat je geen zorgen meer hebt over het orderpicken, inpakmateriaal, verzendlabels of verzendproblemen. Je hoeft alleen te zorgen dat de voorraad bij ons binnenkomt. Wij regelen de rest. Doordat je deze taken uit handen geeft, houd je meer tijd over voor strategie, marketing of productontwikkeling. Zo werk je niet óp je bedrijf, maar áán je bedrijf.

Geen investering in eigen magazijn of personeel

Een eigen magazijnruimte huren of kopen, inrichten met stellingen, scanners, software én voorzien van personeel vergt forse investeringen. Dan hebben we het nog niet over de extra kosten die komen kijken bij verzekeringen, beveiligingen en energie. Je bespaart op al deze vaste lasten wanneer je kiest voor fulfilment via Sidekix. Je maakt dan gebruik van onze bestaande infrastructuur en ervaren medewerkers, zonder dat je zelf hoeft te investeren in logistiek personeel of opslagruimte. Zo kun je sneller opschalen, zonder risico’s of onverwachte kosten.

Slimme automatisering voorkomt fouten

We werken bij Sidekix met geavanceerde fulfilmentsoftware die naadloos koppelt met jouw webshop of verkoopsysteem. De orders worden automatisch ingelezen en foutgevoelige handmatige invoer is verleden tijd. Onze systemen zorgen voor een strak proces en bieden realtime inzicht in voorraad, orders en retouren. Door minder fouten te maken, heb je minder retouren, minder klantenservicevragen en dus lagere kosten. Bovendien zorgen we er ook voor dat je klanten de juiste producten snel en netjes ontvangen. Dit zorgt voor meer tevreden klanten én herhaalaankopen.

Wil jij dus ook tijd én kosten besparen? Laat dan je logistiek los en geef het uit handen aan Sidekix. Wij zorgen dat elke bestelling vlekkeloos verloopt, terwijl jij ruimte krijgt om te groeien.