Skip to content

FSC® en PEFC keuring voor Sidekix

Duurzaam bosbeheer is niet internationaal bij wet geregeld, toch wordt op internationaal niveau hetzelfde gedacht over het belang van duurzaam bosbeheer. En Sidekix sluit zich daar graag bij aan, want ook wij zijn graag zuinig op onze aardbol. In dit artikel leggen we je het verschil uit tussen de twee belangrijkste keurmerken op dit gebied.


FSC® staat voor Forest Stewardship Council® (Raad voor Goed Bosbeheer). FSC® is een mondiale, non-profit organisatie die streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. FSC stelt standaarden op gebaseerd zijn op principes voor verantwoord bosbeheer die ondersteund worden door ecologische, sociale en economische partijen. Lees meer informatie over de activiteiten en het belang van FSC®.

 


PEFC staat voor Programme for the Endorsement of Forest Certification. PEFC is een internationaal niet-gouvernementele organisatie die zich inzet om duurzaam bosbeheer wereldwijd te bevorderen door certificering van bosbeheer en de verwerkende bedrijven in de handelsketen, Lees meer informatie over de activiteiten en het belang van PEFC.

 

Sidekix hoort sinds juli 2019 bij de groeiende groep bedrijven, instellingen en instanties die op een gecertificeerde wijze willen werken en drukwerk willen gebruiken dat een FSC® of PEFC label draagt. Hierbij wordt dus niet alleen gekeken naar de oorsprong van het hout, maar ook naar zaken zoals arbeidsomstandigheden en andere sociale aspecten van de mensen die van het bos leven en werken. FSC-gecertificeerde producten zijn op aanvraag beschikbaar.

Deel dit bericht

Recente berichten

Opzoek naar een sidekick?

Sidekix is uitgerust met ruim 15 jaar ervaring, fanatieke professionals en een gezonde dosis enthousiasme. En met personalisatie en klantbeleving als rode draad zorgen we samen met jou voor een impactvol klantcontact bij je doelgroep. 

Nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Sidekix - De kracht van de klantkaart

De kracht van de klantkaart

Ondanks dat digitale loyaliteitsprogramma’s steeds meer aan populariteit winnen, blijft de fysieke klantkaart een waardevol